Co pomohlo?

Martina v tu dobu měla při výšce 170 cm 73 kilo. A jaký byl nakonec princip jejího snažení? „Nic složitého, musela jsem začít jíst skutečně pravidelně pětkrát denně a po 18. hodině už nejíst,“ říká maminka dvou malých dětí. Navíc se ukázalo, že byla rovněž následkem těhotenství hodně zavodněná, proto se musela zaměřit na pití tekutin, které zdravě odvodňují, jako je například zelený čaj. Do té doby prý jedla jen dvě až tři jídla za den. A velká. „Dokonce jsem nebyla líná si v deset večer rozmrazit maso a udělat si druhou večeři,“ přiznává Martina.

V téhle době Martina kila navíc neřešila. Byla šťastná a těšila se na potomka; archiv čtenářkyFoto: archiv čtenářky

V téhle době Martina kila navíc neřešila. Byla šťastná a těšila se na potomka

Jakmile ale začala psát, co a kdy jí, bylo jí jasné, kde chybuje. „Na facebooku jsme založily skupinu, kde se denně psal jídelníček, a poradkyně Míša Vítů (Tulachová) komentovala, co je dobře a co špatně, buď následovala pochvala, nebo bylo zle,“ říká Martina. Takže třeba chleba s loveckým salámem jí poradkyně vyměnila za šunku od kosti, bílý chléb za tmavý, pizzu za rýži. Martina se také naučila jíst svačiny, přestala sladit i pít sladké limonády, zmenšila porce, ubrala přílohy a přidala zeleninu, kterou do té doby moc nejedla.

 

 

Kila po prvním porodu šla dolů Martině sama, po druhém je musela cíleně shazovat; archiv čtenářkyFoto: archiv čtenářky

Kila po prvním porodu šla dolů Martině sama, po druhém je musela cíleně shazovat

 

 

 

 

Martinin jídelníček na den

Snídaně: plátek chleba se šunkou a zeleninou
Svačina: banán nebo jablko či další ovoce, popřípadě sladký jogurt
Oběd: 200 g kuřecího masa na celeru s jedním větším bramborem nebo kuřecí s mrkví a těstoviny (100 g)
Svačina: zelenina nebo bílý jogurt
Večeře: křehké plátky chleba (5 ks) se šunkou

Jednat, neřešit

Zajímá vás, jak dokázala hubnutí vydržet a nevzdat? „Musíte chtít, naštvat se na sebe a jít si za tím,“ myslí si Martina. Sama prý jednoho dne zjistila, že se do žádného oblečení nevejde a chodí jen v jedněch kalhotách velikosti 42. „Připadala jsem si hrozně, což pro mne byl důležitý impuls s tím hnout,“ dodává Martina.

Takhle vypadá Martina dnes: spokojená a sexy; Marie BartošováMartinu jsme oblékli do nejrůznějších stylů i oblečení; Marie BartošováZvládnout se cítit v pohodě můžete i vy. Pokud chcete zhubnout, chce to se rozhodnout a jednat; Marie BartošováFoto: Marie Bartošová

Martinu jsme oblékli do nejrůznějších stylů i oblečení

Martinu na focení líčila Veronika Jiřelová (MA-DA Makeup Network), oblékala Eva Svobodová, supervize Veronika Králová (BACKSTAGE, škola stylu).

Nehubnout kvůli někomu, ale kvůli sobě

Za necelých pět měsíců tak měla o 16 kilo méně a z původních 73 se dostala na 57 kilo. „Podle mě strava tvoří osmdesát procent úspěchu, cvičení vám tělo zpevní, ale nezhubnete jím,“ prozrazuje svůj názor Martina. S tím, že kila dole drží stále, protože se hlídá, a pokud přestřelí, další den to napraví.

„Nesmíte hned panikařit a vykašlat se na snažení úplně,“ radí sympatická blondýnka. „Máte-li tedy opulentní večeři, druhý den si uberte. Dáte-li si k obědu dortíček, k večeři snězte jen salát. Neztloustnete po pár prohřešcích, ale když se přejídat budete pořád,“ uvědomila si Martina, a podle toho i jedná. Je moc ráda, že se kila vůlí podařilo shodit. S pravidelným jídelníčkem a selským rozumem, to prý nebylo tak těžké…

Zvládnout se cítit v pohodě můžete i vy. Pokud chcete zhubnout, chce to se rozhodnout a jednat

Co vy na to?